We waren gebleven?...
bij de bedrijfsauto’s in het januari 2013 blogje
Daarna heeft deze "Tyrol Opel" nog meer problemen
gegeven maar dat doen we de volgende keer……..
Na de uitlaat
perikelen begonnen de problemen met de diesel hoge druk inspuitleidingen, door
het trillen braken die doormidden. Nooit zal ik die rit vergeten van Arnhem
naar Groningen. Na Apeldoorn begon het goed naar diesel te stinken in het
wagentje en rare dampen van onder de motorkap. Het dieselmotortje liep ook een
stuk slechter. In Zwolle dan maar een tussenstop bij de Opel dealer, gebroken
leiding dus. Ik vroeg nog ” is het niet
beter om ze dan alle 4 maar te vervangen?” Nee dat hoefde niet want dit euvel kwam
maar sporadisch voor. Motorcompartiment werd ook even schoongespoten dus we
konden weer “schoon” verder rijden. Maar in de buurt van de afslag Haren weer
stank etc.. Naar de Opel dealer in Groningen, ja hoor, weer een leiding
gebroken. Toen is toch het restant van deze leidingen vervangen. En daarna kon
ik weer naar huis want het was al over vijven dus geen productieve middag voor
de baas geweest. Ik ben ook nooit meer teruggeweest bij de dealer in Zwolle voor
onderhoud en heb gekozen voor een kleine Opel garage in Epe dat beviel beter.
Daarna was het weer tijd om dit vierkante groene doosje in te leveren bij de firma in
de Maassluistraat te Amsterdam. Deze groene werd vervangen door weer een Opel
Kadet maar nu in de kleur rood, een model met wat meer ronde vormen.
Wij hadden een 4 deurs uitvoering maar ik kon geen mooie eigen foto vinden
De ASS stoel moest
ook nog overgezet worden. Ook bij die groene Opel stond het kenteken nog op
eigen naam en daar begon het weer met een telefoontje op zaterdagmiddag. “Dag.. met mevr. Xyz, Mijn man en ik kunnen
een Opel Kadet stationwagon kopen bij autobedrijf Z in Amstelveen en die is van
u geweest, klopt dat?” Nou hij is
niet van mij geweest maar ik heb wel in
zo’n model gereden. “Ja”, ging de
dame verder “volgens de verkoper had de
eigenaar,ik dus, bij een schoorsteenvegerbedrijf met deze auto gewerkt, maar ja
het was een slechte tijd in de vegersbranche en zodoende was ik boventallig
geworden en ontslag gekregen en was die auto op deze manier toevallig in de
aanbieding terecht gekomen”. Ik heb toen even gecheckt met die mevrouw of
we het over dezelfde auto hadden, Tyrol plaatje achterop, groen van kleur,
kenteken etc… alles klopte. Ook dikke rookpluimen na het starten. “Ja dat
klopt” zei de mevrouw vandaar dat ze even een belletje deed want ze
vertrouwde het allemaal niet meer zo erg. Ook de kilometerstand had ook een
metamorfose ondergaan van 158.000 km naar 95.000 km. De koop is niet doorgegaan
en ze was me nog dankbaar voor de informatie. Gelukkig zijn de auto’s hierna
niet meer op eigen naam op het kentekenbewijs gekomen en was ik van het
“navraag” probleem van aspirant koper verlost.
In maart van dit
jaar was er de pensioenfonds informatieavond. Altijd interessant, behalve de
informatie hoe het fonds er voor staat ook de ontmoeting met de oudgedienden,
dus je vroegere collega’s.
Helaas moest ik
het met een paar foto’s doen want ik lag thuis met de griep in bed dus dat uitje moest
ik helaas laten schieten.
Met dank voor het gebruik van de foto's van het pensioenfonds
-----------------------------------------
Geen opmerkingen:
Een reactie posten