zaterdag 7 november 2015

IN MEMORIAM 7 november 2015


Oud collega Jan Vos is overleden op 5 november 2015 en een leeftijd van helaas maar 72 jaar mogen bereiken. Het zit er nog altijd ingegroefd bij mij na al die jaren in mijn RX workcontroll periode 1976- 1978 te Zwolle: Jan Vos, salaris 562, te Ede. Ik zie het planbord met die naam nog helder voor mijn geest.


Hij was altijd bereid om een zeer technisch probleem op te lossen bij de klant. Was een van de eerste engineer op het toenmalig hypermoderne product de 4000.  Ook zijn manager, Johan Bouman, maakte van zijn kennis en kunde vaak gebruik. Als ik een probleem meldde dan was het eerste antwoord van Johan steevast: "daar moet je Jan Vos naar toe sturen". Ik hoor die stemmen nog steeds door mijn hoofd gaan. 

Jan zoals velen hem zich nog kunnen herinneren

Jan was ook een van de eerste medewerkers CSO die geveld werd door een hartinfarct, ik dacht 1978, tijdens werkzaamheden bij een klant. Er ging toen een hele schok door het RX pand in Zwolle. De medici waren toen nog niet zo knap als heden ten dage maar Jan knapte wel weer op na een lange revalidatie terwijl je nu met net 6 bypasses verkregen bij wijze van spreken na 5 dagen alweer rond fietst in de omgeving.
Ook onze wegen scheiden zich binnen het concern en Jan was de laatste jaren voor zijn vut en pensioen werkzaam in het kleurenteam als engineer. Engineer zijn was zijn lust en zijn leven, hij wilde eigenlijk niets anders.

Ik kwam hem nog een keer tegen op een pensioenavondje van de firma en we hebben nog even gezellig staan kletsen over vroeger niet wetende dat dit ook onze laatste ontmoeting zou zijn. 
Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe in de komende tijd, het zal een zwaar gemis zijn. Dit alles opgeschreven als laatste groet Jan van mij en al je collega's van vroeger.

Ton Pekel

Met dank aan Bert Zonne voor de informatie over dit bericht.
---------------------------------------

Geen opmerkingen:

Een reactie posten